[pptp-server] PoPToP

Mikkel Rokkær mrj at itz.dk
Thu May 10 02:55:57 CDT 2001

Hej alle VPN eksperter

Jeg har sæt PoPToP v1.01 op på en RH7.0. Konfigureret /etc/ppp/options med:
lock
debug
auth
+chap
proxyarp

/etc/ppp/chap-secrets med:
workgroup\\bruger    klientpc    passwd på bruger    ip nr. på klient

/etc/pptpd.conf med:
option /etc/ppp/options
debug
localip 192.168.0.234-238,192.168.0.245
remoteip 192.168.0.234-238,192.168.0.245

Når jeg prøver at connecte med windåsen får jeg nedestående ud af det):
/usr/sbin/pppd: The remote system is required to authenticate itself
/usr/sbin/pppd: but I couldn't find any suitable secret (password) for it to use to do so.

Jeg har prøvet alle mulige sidespring uden held. Er der nogle derude der kender til netop dette problem ?
PS. Er det nødvendigt at bruge pptpctrl i /etc/Xinet.d/*** ?

VH
Mikkel